Alla inlägg den 20 oktober 2010

Av Ann - 20 oktober 2010 14:00

  

I dag har jag köpt aktier i Alfa Laval och Swedbank med förhoppningen att även de kommer med bra rapporter i morgon och en liten vinst i förlängningen för mig.


Åter igen - satsa aldrig mer än din ekonomi klarar av. För som med lotteri så kan det gå bra ibland och ibland inte. Fördelen med aktieaffärer att där kan man följa med de ekonomiska nyheterna och försöka lära sig när det är tid att handla och inte. Vår börs följer ju ofta den amerikanska börsen, går den dåligt så visar det sig ofta på vår börs dagen efter.


Man kan även inrikta sig på att följa vissa branscher eller vissa bolag och därmed ha kanske ha en liten aning om hur deras rapporter kommer att låta.

Av Ann - 20 oktober 2010 09:54

Så kom den då ändå -snön. I går kväll hörde vi hur det regnade riktigt ordentligt, går upp på toaletten vid 1.30 och då är det lite vitt på marken. Nu finns det ännu lite mer snö. Solen skiner dock, så snön borde försvinna under dagen - hoppas jag. Just nu är det 0,3 grader och det har varit -0,5 i natt.

Presentation


Skriver om lite av varje, om livet i allmänhet och i Tällberg i synnerhet, runt djur, familj, böcker, trädgård, ekonomi, hälsa, mat, andlighet och annat som faller mig in.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6 7
8
9
10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21
22
23
24
25 26 27 28 29
30
31
<<< Oktober 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Arkiv

Besöksstatistik

Översätt bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards